Nieuwe ontdekkingen

21 september 2018

Hoewel alles inmiddels al heel gewoon en normaal lijkt, heb ik afgelopen week weer wat leuke, nieuwe dingen geleerd en gedaan. Bij de muziek is het traditie om bij het nummer 'Surfbrett' van Vazelina Bilopphøggers (een soort Noorse versie van de Beach Boys) op stoelen en tafels te gaan staan en mee te zingen en dansen. Het nummer is erg vrolijk, dus ik besloot de tekst van het refrein thuis te oefenen. Met succes, want gisteravond werd het weer gedraaid en kon ik meezingen! Ik voel me daar al helemaal thuis :)

Een andere ontdekking in dit dure land is erg prettig voor mijn portemonnee: bij Kvarteret kost een kopje thee slecht 10 kronen, wat ongeveer een euro is. Vorige week vrijdag regende het (what else is new in Bergen..) en heb ik hier geluncht met Lydia en Laura. Het eten was erg lekker. 's Avonds hebben Lydia en ik de nagesynchroniseerde versie van Spangas gekeken om ons Noors te oefenen. Het is fijn dat Noors geen moeilijke taal is en we na een paar weken les al zoveel kunnen begrijpen.

Afgelopen weekend heb ik gestudeerd in de openbare bibliotheek, maar dat was geen fijne studieplek. Het is hier blijkbaar heel normaal om hardop te praten in de bieb. Verder heb ik nog hardgelopen en ik ben aan een serie begonnen. In Nederland maak ik nooit tijd voor series, maar hier vind ik het wel chill om als het buiten slecht weer is lekker binnen te zitten. Zondagavond heb ik met Boer Zoekt Vrouw gekeken, want dat wil ik natuurlijk niet missen! Lydia had dat nog nooit eerder gezien (ik was echt verbaasd dat er mensen zijn die nooit BZV gekeken hebben), maar ze vond het hartstikke leuk (ik had ook niet anders verwacht). Een nieuwe hobby voor de zondagavond is dus gevonden!

Dinsdag was het ineens weer zonnig en 20 graden, dus na college ging ik de bergen in! Dit keer zijn we vanaf Fantoft richting Ulriken gelopen en dat was een erg mooie route. Deze wil ik ook graag nog een keer de andere kant op lopen. Woensdagavond ging ik volleyballen, maar bij een andere vereniging dan de vorige keer. Het was leuk om weer te volleyballen, maar het is toch minder gezellig dan met mijn team in Utrecht en alleen meetrainen is ook niet zo leuk als wedstrijden spelen.

Vandaag ben ik vrij en heb ik uitgeslapen, want ik was gisteravond weer bij de Silent Disco. Het was weer leuk! Ik ging September van Earth Wind & Fire aanvragen (Do you remember, the 21st night of September…). Deze werd precies om twaalf uur gedraaid en toen was ik erg blij 😊

Morgen ga ik een cruise maken door de fjorden en daar heb ik veel zin in!