After honeymoon

13 september 2018

Het is alweer even geleden dat ik geblogd heb, maar de afgelopen dagen heeft het zoveel geregend dat er ook niet zoveel gebeurd is. Het is net alsof de herfst nu al gekomen is. Gelukkig heb ik wel wat leuke dingen gedaan en alle droge momenten buiten besteed! Zo was het afgelopen maandag welgeteld 30 minuten droog en heb ik toen hardgelopen. Verder heb ik veel gestudeerd afgelopen week, want dat was wel een keer nodig. Nu ik al ruim vijf weken weg ben, ben ik ook in een andere fase van mijn exchange beland. Eerst voelde het als een soort honeymoon, waarbij ik op een lange vakantie was en elke dag vet leuke nieuwe spannende dingen deed. Nu ik inmiddels mijn vaste vriendenclubje wel heb gevonden, alle activiteiten van Tripadvisor heb gedaan en het geen zomers weer meer is, is die honeymoonfase toch wel een beetje over. Dat betekent dat het besef er nu pas is dat ik hier echt woon en niet op vakantie ben. Ik heb hier ineens veel meer tijd over dan in Nederland en daar moet ik wel een beetje aan wennen.

Een onderdeel van mijn nieuwe leven hier is Force Marsjør, wat erg leuk is. Vorige week kwam degene die eigenlijk altsaxofoon speelt weer terug en kon ik geen altsaxofoon meer spelen. Toen kreeg ik de tenorsaxofoon. Hoewel ik dat nooit eerder bespeeld heb, ging het best redelijk. Komende tijd kan ik dit meer gaan oefenen en ik vind het leuk om dit te kunnen doen!

Vorige week vrijdag heb ik met Laura, Lydia en Céline de Gullfjellet beklommen, die een stukje buiten Bergen ligt. Dat was de eerste hike hier die ik echt zwaar vond. Dit kwam waarschijnlijk doordat dit mijn vierde hike in een week tijd was en het heel hard waaide. De berg staat hier ook om bekend, dus we hadden het kunnen weten haha. Het uitzicht was wel heel erg mooi en ik ben blij dat we ook deze berg van de lijst kunnen afstrepen. We moeten alleen nog Damsgårdsfjellet en dan hebben we alle bergen hier gehad! Na deze hike hadden we nog een verjaardagsfeestje van twee Nederlandse vrienden en dat was erg gezellig.

Zaterdag hebben we hele dag gechilld en lekker niks gedaan. Gisteravond ging ik naar een Silent Disco in de stad. Dat was echt ontzettend leuk en blijkt hier elke week te zijn. Daar ga ik dus nog wel vaker naar toe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marg Koopmans:
    21 september 2018
    Saskia, wat heb je al veel gedaan en beleefd. Ontzettend leuk om te lezen en ook om zelf te doen, begrijp ik uit jouw verhalen. Vooral de Silent Disco en hiken lijken mij leuke activiteiten. Maar dat laatste zal jou niet verbazen
    Honymoon is over maar er komen vast en zeker nog mooie belevenissen. Enjoy:-)