Bezoek II

3 oktober 2018

Vorige week donderdag was het tijd voor een van mijn favoriete feestjes: Oktoberfest! Dit vond plaats in Heidi's Bier Bar, dus dat klonk veelbelovend. Opmerkelijk vind ik dat Veronika niet van Oktoberfest houdt. Ik dacht dat alle Oostenrijkers een lederhosen in de kast hebben liggen, maar blijkbaar niet. Helaas ligt mijn dirndl in Nederland, dus verkleden was er niet bij. Er was niet zoveel oktoberfest-muziek, omdat het voor alle internationals leuk moest zijn en zij dat niet kennen. Het was wel een heel leuk feestje met de nodige biertjes en jäger-shotjes.

Gelukkig werd ik weer fris en fruitig wakker en stond ik om 10.00 uur op de luchthaven om Sander te verwelkomen. Het was vrijdag droog en zonnig, dus perfect weer om te gaan hiken. We zijn de berg Løvstakken op gegaan. Hier was ik al eerder geweest, maar we zijn via een andere route naar beneden gegaan. Deze liep grotendeels door het bos en dat leverde veel mooie, herfstige uitzichten op. Het was erg grappig dat Sander hiken in Noorwegen had vergeleken met wandelen in Nederland en dacht dat dit wel op witte sneakers kon. Dit is dus absoluut niet hetzelfde en de witte sneakers zaten al gauw onder de modder haha. We hebben hier hard om kunnen lachen en desondanks toch een echte Noorse hike gemaakt!

Zaterdag stond in het teken van de sightseeing in de stad. Het regende de hele dag heel hard, maar we hebben toch alle hotspots van Bergen gezien. Ook hebben we twee leuke koffietentjes ontdekt, waar het lekker druk was met anderen die schuilden voor het slechte weer. Zondagochtend ben ik uit mijn comfortzone getreden en zijn we naar het kunstmuseum KODE gegaan. Hoewel ik nog geen liefhebber ben, vond ik sommige tentoonstellingen wel erg mooi om te zien. Bovendien is het belangrijk om tijdens een halfjaar buitenland alle nieuwe dingen te zien en te proberen! Nadat we 's middags Fløyen op zijn gelopen, hebben we in de stad bij Vinyl lokale biertjes gedronken. Dit was een hippe bar waar ik nog wel eens naar toe wil, want ik heb nog lang niet alle Noorse brouwsels geproefd. 's Avonds zijn we uit eten gegaan en heb ik heerlijke garnalen gegeten! Om de dag af te sluiten gingen we naar een cocktailbar genaamd No Stress, maar bij het zien van de kaart kreeg ik spontaan stress. Er was zoveel keus! Gelukkig was mijn cocktail, Bubble Trouble, erg lekker. Ook deze bar was erg hip; er waren veel jonge mensen en je kon Mario Kart spelen. Hier zal ik nog wel vaker komen!

Maandagochtend maakten we nog een wandelingetje en daarna ging Sander weer naar Nederland. 's Middags heb ik gehiket en nu moet ik weer even twee dagen studeren voordat donderdag het volgende bezoek alweer komt!